Bomby witaminowe

Żółte smoothie

Lista zakupów:
•       1 szklanka świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
•       ½ mango
•       ½ banana
•       2 łyżki płatków owsianych
•       3 łyżki jogurty greckiego
•       1 łyżeczka syropu klonowego (lub miodu).

Owoce obieramy i kroimy w kawałki. Następnie z pozostałymi składnikami umieszczamy je w wysokim naczyniu, całość blendujemy. Dodajemy mięte dla ozdoby i smaku.

Pomarańcza jest znakomitym źródłem witaminy C, beta-karotenu i witamin z grupy B oraz błonnika.
Mango może zapobiec rozwojowi niektórych nowotworów, a także obniżyć poziom cukru i cholesterolu we krwi.
Banany są przede wszystkim skarbnicą potasu, niezbędnego dla osób zmagających się m.in. z nadciśnieniem. Przyczyniają się do obniżenia cholesterolu.

Smacznego 🙂

Zielona bomba witaminowa

Awokado dzięki zawartości kwasu oleinowego obniża poziom cholesterolu, a zawarty w nim potas reguluje ciśnienie krwi.

Jabłka chronią przed zawałem i zaparciami, wzmacniają zęby, ułatwiają odchudzanie.

Jarmuż zapobiega wielu groźnym chorobom, takim jak nowotwory i choroby serca.

Liście szpinaku mają właściwości antynowotworowe i chronią przed miażdżycą.

Smacznego 🙂

Lista zakupów:
1 jabłko
• ½ awokado
• 1 ½ szklanki soku z tłoczonych jabłek
• 2 szklanki świeżego szpinaku bądź jarmużu

Owoce obieramy i kroimy na kawałki. Szpinak/jarmuż siekamy. Wszystkie składniki umieszczamy w wysokim naczyniu, dodajemy sok, całość blendujemy.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *